Heb je hulp nodig?


Heb je een vraag? Zoek hieronder je antwoord of stuur je vraag naar info@cashly.nl


Wat is Cashly?

Cashly is een landelijk netwerk van meer dan 500 betaalpunten voor het verwerken van contante transacties. Met Cashly kunnen consumenten online aankopen bij webshops en rekeningen voor o.a. huur, gas, water, elektriciteit, Internet en mobiel bellen contant te betalen.

Hoe werkt Cashly?

Consumenten kunnen Cashly op twee manieren gebruiken:

  1. Consumenten kunnen Cashly tegenkomen als betaalmethode in de online kassa pagina’s van webshops en andere partners. Cashly staat dan tussen de bekende betaalmogelijkheden zoals iDEAL en creditcards. Cashly stuurt een betaalvoucher met QR-code die kan worden getoond op een smartphone of worden uitgeprint. Men toont de QR-code bij het betaalpunt en deze wordt daar gescand. Men betaalt het bedrag en krijgt een betaalbewijs van het betaalpunt. Op het moment dat de betaling is voldaan wordt de webshop direct op de hoogte gebracht en zal de product of dienst (uit)leveren.
  2. Consumenten kunnen voor het betalen van een rekening naar de Cashly website gaan en daar een betaalvoucher aanmaken/opvragen voorzien van een QR-code. Deze voucher kan worden getoond op een smartphone of worden uitgeprint. Men toont de QR-code bij het betaalpunt waar de QR-code wordt gescand. Men betaalt het bedrag en krijgt een betaalbewijs van het betaalpunt. Cashly zorgt dan dat de rekening binnen 3 werkdagen wordt voldaan.

Hoeveel betaalpunten zijn er bij Cashly aangesloten?

Er zijn meer dan 500 betaalpunten in Nederland bij ons aangesloten. De betaalpunten zijn hier te vinden.

Waarom zou ik Cashly gebruiken?

Sommige consumenten betalen graag contant. Met Cashly is het niet nodig bankgegevens online te delen. Cashly wordt vaak gebruikt door consumenten die niet van een bankrekening kunnen of willen betalen of niet kunnen beschikken over een creditcard. Dan is het toch fijn dat er nog een contant betalen optie is. 

Wat is het minimale/maximale bedrag dat ik kan betalen via Cashly?

Cashly hanteert een maximumbedrag van € 999,- per transactie. Cashly hanteert geen minimumbedrag.

Hoeveel extra betaal ik om gebruik te maken van Cashly?

De gebruiker betaalt doorgaans de transactiekosten van € 4,95. In sommige gevallen draagt de ontvanger van de gelden bij aan de transactiekosten.

Kan ik ook een herinnering krijgen als ik nog moet betalen?

Ja, het is mogelijk om binnen het Mijn Cashly gedeelte een herinnering in te stellen. Wij sturen je dan een mailtje zodra je weer een rekening moet betalen.

Wat als ik geen email krijg op het moment dat ik wel een Voucher aanvraag?

Als er geen bevestiging e-mail binnen een paar minuten verschijnt in je mailbox, neem dan contact op met het Cashly team via support@cashly.nl. Dan zorgen wij dat je zo snel mogelijk geholpen wordt.

Kan ik de Voucher ook in zwart-wit printen?

Ja, de betaalvoucher kan ook in zwart-wit geprint worden. De QR-code werkt dan nog steeds.

Hoe lang duurt het voordat mijn geld ontvangen is bij het ontvangende bedrijf? En krijg ik hier een bevestiging van?

De betaling van je rekening aan een bedrijf via Cashly.nl wordt in principe binnen 3 werkdagen verwerkt. Je krijgt een bevestigingsemail van ons als wij je betaling ontvangen hebben bij het betaalpunt. Heb je binnen 1 dag nog geen e-mail gehad? Stuur dan een mailtje naar support@cashly.nl

Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt verzonden als ik via Cashly betaald heb?

De bestelling wordt pas verwerkt door de webshop wanneer de betaling heeft plaatsgevonden bij het betaalpunt. De bestelling loopt via de desbetreffende webshop. Cashly is alleen een betaalmethode en gaat niet over de bestellingen. Neem hiervoor contact op met de webshop.

Ik wil graag mijn geld terug (refund). Hoe werkt dit?

Voor vragen over retourneren sturen we je graag door naar onze retourbeleid pagina.

Wat voor kopers-rechter heb ik via Cashly?

Kopers-rechten verlopen volledig via de webshops. Cashly heeft hier geen invloed op en wordt dan ook niet aansprakelijk gesteld.

Wat als het bedrijf dat mij een rekening stuurde niet in de lijst van Cashly staat?

Het is mogelijk om zelf een bedrijf toe te voegen aan Cashly. Hier kun je zelf je bedrijf toevoegen

Wat als de QR-code op mijn smartphone niet werkt?

Als de QR-code niet werkt, check dan eerst de vervaldatum. Is de voucher met QR-code nog niet verlopen? neem dan contact met ons op via support@cashly.nl

Wat als mijn voucher met QR-code verlopen is?

Als je de voucher niet tijdig betaalt bij een betaalpunt, verloopt de QR-code. Je kunt de QR-code niet meer gebruiken na de vervaldatum. Je kunt wel een nieuwe voucher met QR-code genereren als het gaat om het betalen van een rekening. Bij een webshop zal je opnieuw een bestelling moeten plaatsen.

Kan ik mijn account verwijderen/beëindigen?

Nee, het is niet mogelijk om zelf je account te beëindigen. Alleen Cashly is in staat om accounts te verwijderen en/of te beëindigen. Wil je je account verwijderen, stuur dan een mailtje naar support@cashly.nl

Mijn emailadres is gewijzigd, maar ik kan dit zelf niet wijzigen in mijn account. Wat nu?

Neem contact op met het Cashly team via support@cashly.nl en we zorgen ervoor dat uw gegevens worden aangepast.

Moet ik me altijd registreren bij Cashly?

Nee, een registratie bij Cashly is niet verplicht wanneer je betaalt bij een webshop. We slaan wel je email-adres op zodat we contact kunnen opnemen als er iets mis gaat. Voor het betalen van rekeningen via Cashly.nl is het wel altijd nodig een account aan te maken. Wanneer je voor meer dan EUR 2500,- per jaar aan Cashly betalingen doet is het nodig om te legitimeren. Hiervoor wordt je via de "mijn cashly" omgeving doorverwezen naar onze financiële partner Intersolve. Cashly verwerkt geen bijzondere persoonsgegevens.

In hoeverre worden mijn gegevens verzameld en opgeslagen?

Alle privacy informatie is hier te vinden.

Wat is het telefoonnumer van Cashly?

Cashly is te bereiken op 020 - 21 01 275

Wat zijn de samenwerkingsmogelijkheden?

Wil je samenwerken met Cashly om een extra betaalmogelijkheid te bieden aan je klanten? Neem dan contact op via info@cashly.nl

Wat is het kost Cashly de ontvanger?

De transactiekosten voor een Cashly betaling worden meestal door de gebruikers betaald. Voor bedrijven zitten er nauwelijks kosten aan een Cashly betaling, behalve dan de transactiekosten die in rekening worden gebracht door uw betaaldienstverlener (PSP). 

Wat zijn de voordelen voor mijn bedrijf als ik samenwerk met Cashly?

Door Cashly aan te bieden als betaalmethode trek je nieuwe klanten naar je webwinkel. Klanten die graag contant afrekenen omdat ze bijvoorbeeld niet vanaf een rekening kunnen betalen of niet (kunnen) beschikken over een creditcard. Dan is Cashly een uitkomst.

Is het mogelijk de Cashly QR-code direct op mijn factuur te drukken?

Cashly gaat het mogelijk maken om de Cashly QR-code vooraf al op de factuur te drukken. Dit betekent dat gebruikers geen voucher meer opvragen maar de factuur laten scannen bij het betaalpunt.

Welke PSPs bieden Cashly als betaalmethode?

Voorlopig biedt alleen Pay.nl deze mogelijkheid. Andere PSP’s zullen volgen.